Tillbaka till verkligheten

Nu är vi tillbaka i kalla Sverige .
Men först ska jag berätta om vår sista dag o kväll :)

Vi kände att vi behövde pressa till Max så vi fick lite mer färg innan vi åkte så vi gick ner på morgonen o la oss i solen . Jag hade med mig en olja som är jätte bra , den är vårdande samtidigt som man får färg så man skulle inte kunna bränna sig . (ingen spf) så vi badade massa o pressade i solen. Runt 2 gick vi upp för att vi var tvugna att packa o gissa om vi då märkte att vi bränt sönder oss . Vi var heeeelt röda !!! Fy Sören. Vi har fortfarande ont o det är 2 dagar sedan..
När vi packat gjorde vi oss iordning för kvällen och gick ner till stranden för att tända en rislampa i solnedgången. En sån där lampa/ballong som ska ge lycka .
Det började med att vi inte riktigt kunde tända den , men då kom en man som bor på hotellet , en arabisk man som vi trodde ägde hotellet för han sitter ALLTID o dricker massa alkohol, till frukost har han en flaska vin .. O alla på hotellet servar honom o managern sitter alltid med honom vid bordet .
Så Mr Ahmed hjälpte mig att tända lyktan o sen fick jag stå där o hålla . Det var bara det att den här metallringen blir ju jätte varm så tillslut kunde jag inte hålla kvar längre så jag släppte , och det var ju tur att den hade fyllts tillräckligt med varm luft för att lyfta :) men det dåliga var att jag inte stod tillräckligt långt ut på stranden så lyktan för rakt upp i träden . Haha snacka om att jag blev lite orolig för att allt skulle brinna upp :p men den bara slocknade efter en stund o la sig till rätta i trädet :)

Sen bjöd Mr Ahmed oss på en drink o vi att o snackade lite med honom o det visade sig att han inte alls ägde hotellet utan han har bara bosatt sig där , bott där 7 månader nu..
Han bjöd oss att äta middag med dom på kvällen men vi avböjde vänligt för att vi skulle in till khao lak :)

Så vi åkte in och åt på vår nya favvo restaurang :) drack gods drinkar o köpte lite småsaker innan vi åkte hem o la oss :)

Vi vaknade kl 2.00 för bussen skulle hämta oss kl 3,05 , mitt i natten . KUL !
Sen satt vi på ett plan i 6 h , med allt för lite benrum.
Vi mellanlandade i Sharjah en timme sen var det tillbaka på planet i 6,5 h till. Snacka om att vi hade ont j rumpan o var rastlösa till Max . Det var ingen rolig flygresa kan jag säga .

När vi väl kom hem var det skönt . Så härligt att träffa mamma :) o visa allt man köpt o alla bilder:)
Sen kom palle , älskade palle :) vi hämtade upp Maria o Vuk och åkte till möllan för nån öl :) det anslöt sig lite annat folk o vi hade jätte trevligt :) så kul att träffa ens bästa vänner en lätt , rolig kväll :) då är det faktiskt lite skönt att va tillbaka hemma igen :)

Det här med jet lag.. Sovit ut men känner mig överkörd. Ska jobba imorgon så jag hoppas man mår prima då :)

Idag åker målle hem :( så tråkigt ..nu har vi ju spenderat varje sekund med varandra se senaste veckorna och det har varit fantastiskt ! All kärlek till henne <3


Kommentarer
Postat av: Maria

Vilken resa nu har varit med om, och vilka minnen! kram

2012-03-17 @ 12:56:47
URL: http://lifebymary.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback