mali moj

Igår var det galet på stranden. någon kom på en lysande idé. alla samlades på stranden kl 3, dom tog dit mixerbord, högtalare, microfoner, karaokemaskin, skottkärra, rep & en 3m lång stav. det var 6 lag & 3 i varje. en person sat i kärran & höll staven, o två st skulle köra kärran med bara en hand. dom skulle köra över sanden, vilket är katastrofsvårt & pricka pinnen mitt i en rund ring dom hängt upp i repet. man fick 3 poäng om man pricka mitteln & 2 om man kom i ngt av sidohålen. FATTA ball det såg ut. hela stranden var smockad & alla kollade. musiken spelade, dom välte kärrorna när dom körde, alla ramlade & hejjade. sjuukt kul. vilka bönder. hahaha ! har massa filmer & bilder från det som jag kommer lägga upp senare.

vid 6 åkte vi till ugljan, som är ett ställe längre ner på ön. där var det fotbollsturnering, semi & final. Våra killar kom 2a. alla som känner mig vet att jag inte är intresserad av forboll. om sverige elr kroatien spelar en viktig match så tycker jag det är kul. eller om det är em-vm final. men här tyker jag det är sjukt kul för matcherna varar bara 30 min & det är en ganska liten plan. första matchen dom spelade var kaooooss. aldrig sett en sån intensiv match. ALLA skrek som galningar på domare, som by the way var SJUKT KASS!. han kollade inte alls. riktigt bra match. 4-4 så blev det straffar & till sist vann vi:) när dom andra lagen spelade stack vi ner & åt pizza & drack öl. 3 killkompisar blev lite på lyran & började sjunga & hela resturangen sjöng me tillslut. tyvärr kunde jag inte den låten så jag satt tyst haha :P , sen var det final. ganska tråkig match för vårt lag var astoppade & kunde inte spela bra men wtf. efte det drog vi hem & drog ner till baren, satt där tills dom stängde & drog hem.

imorse kom min kära mor & väckte oss kl 9. "HAAALLLÅÅÅÅÅ; HAALLLÅÅÅÅÅ, gåå uuuup. du skulle vara på stranden varje dag kl 9" JOBBIG! men jag kom iaf ner till stranden & fyfan vad skönt det var i vattnet. älskar att bada, men det är inte kul själv. min kusin är så torr o tycker det är kalls så hon i princip bara doppar sig & drar upp. men, men.

ikv vet jag inte alls vad som händer men ngt kul blir det alltid.

ha en bra daag!  puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback