Outsiders

Någon som kollar på outsiders ikväll ?

Väldigt intressant avsnitt . Det handlar om människor som flyr civilisationen. En kvinna bor i en grotta på gottland 6 månader om året , flyttar hem först när första snön lagt sig . Där lever hon som en grottkvinna, äter maskroser, ruccola o annat hon hittar i naturen.
Ett par flyttade ut i norrlands skogar med familjen , boende i en 20kvm stuga .
Sjukt intressant . Många gånger har man själv fantiserat om att bo på landet , odla sina grödor och va utanför "världen" . Bada i bäckar, vandra i skogen o inte va så materialistisk.

Jag hade nog inte klarat det en längre tid , men det hade varit jävligt kul att flytta ut i en liiiiten stuga pi skogen fr vår-senhösten. Det hade varit intressant .

Jag märker att jag längtar ut i naturen när jag e påväg till Gbg. Jag drömmer mig ut i landskapet, utanför storstadens buller . Hade varit underbart att bo utanför stan med massa natur o sen kanske ha en liten etta i stan som man kan bo i när man vill ha lite mer liv. Men det är bara drömmar .

Idag på jobbet pratade vi precis om detta. Lite bondeliv. Ha boskap, massa djur o jobba med hela dagen . Inte alla bekvämligheter utan få jobba hela dagarna för att leva .

Men det är väl också något jag inte orkat med länge , rastlös som jag är


Kommentarer
Postat av: Jesus

Amajgoood.

Jag sket i att se avsnittet. Läste din blogg.

Blev intresserad. Såg avsnittet. Blev besviken.

Hon grottkvinnan verkar riiiktigt skum.

Men jag gillar att hon har en Ronja i sig.

Jag vill också också också! Into the wild. Society, you're crazy breeeeed.. i hope you're not lonley... withooout meeee. Kärlek i Eddie.



Poow jag blogga igår. Smygreklam.



Kram hjärta Kram!

2011-10-20 @ 13:12:59
URL: http://savingmysoul.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback