en klocka ringer i Wuxi

if the mind is free, there is no limits.

sitter o kollar på "sommar i sverige". fan lika flummiga människor det finns i detta avlånga land. underhållande program :)

idag har det gått helt okej på jobbet. tre kunder, o en jävla massa översättning. :) detta är första gången sedan i torsdags jag inte gått som på nålar på jobbet. det funkar inte så bra mellan mig o ingrid. eller det funkar inte alls bra ! biter ihop ett tag till, sen får det räcka om det inte blir ändringar.

yey, beställt lite grejer som kommer i dagarna :D wiie ! längtar.

imorron är det matchen. äntligen. jag känner på mig att kroatien kmr gå långt. synd att Sola inte spelar längre, han var fet med sitt rosa hår :) så nu ska jag gräva fram min flagga o hejja på mitt land !
imorron blir det alltså en kort dag. ska gå fr salongen kl 15.45 så vi hinner hämta biljetterna o möta upp alla som ska med .

slingade mitt hår idag, själv. inte det lättaste att folieslinga sig själv. det blev hyfsat. lite tigerränder men det fixar jag imorron . chill pill :)

känns som om jag senaste veckorna slutat tänka. Jag har kommit från alla djupa tankar av alla slag. känns lite jobbigt, för jag är en tänkare. jag tänker konstant på massa "viktiga" saker. får väl ta o läsa lite så jag kmr igång igen. men ibland kan det kanske vara skönt att inte analysera allt som händer här i världen.

"kan dra ett sexskämt också, det kan va rätt kul" "utropstecken" !!

känns så skönt här hemma nu när vi fått fixat väggarna. det jobbiga är att få upp allt i rummet igen.. jag vill ju inte ha ngt jag har haft innan. inte ekonomiskt tänkande. nejj det får vänta tills allt annat är betalt .

ska till revisorn på fredag o ordna med deklarationen. sånt kan jag inte alls. kan nog lära mig o borde nog för att prata massa tusenlappar men det får jag ta senare. orkar inte just nu.. lat ?

mitt SATS kort har frysts upp igen så jag måste dit o tänka järnet. får bli efter gbg. dit åker ja på fredag. mmmm ska bli kul att komma bort lite, o spec att träffa den underbaraste.

jag har börjat skriva... det är kul. men jag är inte så bra. men det spelar ingen roll. det är skönt att ba sätta ord på känslor.

fick en historia idag. en gammal asiatisk legend,  om en fågel som heter Jian. fågeln har bara en vinge o ett öga. den är skapad på detta sätt, halv, med mening. Fågelns mål i livet är att hitta sin andra hälft. Den fågeln flyger omkring i världen o samlar på önsklingar, och uppfyller dom. Och i Wuxi, i kina finns ett träd som sägs vara Jians hem. Det är meningen att man ska skriva sin önskan på en träplatta som man sedan hänger upp i trädet. På plattan hänger en bjällra, och när vinden båser plingar bjällran. När Jian hör ljudet , vet den att det finns en önskan att hämta och uppfylla. Jag fick en önskan önskad åt mig, eller för mig. En person som åkte till Kina för en månad sedan, åkte till byn och gjorde en önskan åt mig. jag undrar vad det är. men vad det än är så hoppas jag att den uppfylls. Jag har mina aningar om vad det kan vara. Thx.

imorgon är jag ensam på salongen och det ska bli såååååå skönt. Jag har hatat onsdagar innan för att jag är själv o det är tråkigt. men nu ska det bli riktigt skönt. ingen som tjatar o skäller o kollar ens minsta rörelse. NONO de funkar inte ! blä!

så mina vänner. nu säger jag hejdå. tja tja bloggen :)

Kommentarer
Postat av: Maria

Skulle inte Ingrid gå i pension efter nyår? Eller hur länge ska du dras med henne? Hoppas det löser så du får din fina Iza-salong som du vill ha den! PUSS

2011-01-18 @ 22:20:30
URL: http://lifebymary.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback