juldagsmorgon

inatt kunde jag inte riktigt sova. vaknade vid midnatt och var pigg, men somnade om. vanade vid 6 men somnade om och steg upp halv 8 för då kunde jag inte sova mer.
gick upp o tände alla jusstakar o julgranen o satte på kaffe till mamma. hon steg upp efter en stund o då öppnade vi våra julklappar som vi alltid gör på julaftonsmorgon. fick jättefina saker av mamma :) men den bästa julklappen fick jag precis...
satt och kolla på tv, så skickar martin sms. han är i norrland o är sjuk, hostar ut sina lungor och mår piss. hans inneboende joel är hemma hos sina föräldrar över julen o jag har tyckt shit synd om honom för att han är själv över jul. ensam i ett hus utanför östersund. i en vecka har vi pratat om att han ska fira jul själv o inte få vara med sin familj.
kvart över 9 ringer det på porten o mamma öppnar, jag hör ngn säga " är iza hemma". o där står han !! han har lurat mig jättelänge att han ska vara själv bara för att kunna överraska mig på julaftonsmorgon. snacka om att jag blev glad. han hade åkt 18 timmar med tåg o kom direkt från centralen för att säga hejj. bästa julklappen man kan få, när en oväntad vän kmr på besök. :D denna julen kmr bli fin, den har redan börjat fantastiskt.

nu ska jag o mamma mysa fram till halv 3 då vi ska åka till mina kusiner. i år ska vi se kalle anka. det har vi aldrig gjort förr. jag har försökt tvinga mina kusiner men har aldrig lyckats. men iår är benji stor nog o gabbi kan också titta så det ska bli mysigt. ooh vilken härlig julkänsla. ryser i hela kroppen :D. ska bli sååå mysigt att få umgås med familjen heeeela dagen o natten.

god jul på er alla o hoppas ni får en lika fin jul som min o att ni får ett julmirakel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback