Mumss

ojojoj vilket flyyt jag hade imorse. Jag hade fixat frisyren, sminkat, klätt Gabby & hon  hade fotats innan 11 :O först av alla var jag klar :) Niiiice! Så jävla skönt att ha det avklarat nu och jag är supernöjd det blev shit snyggt. Bilder kommer senare när jag fått dom!
Efter skolan tränade och bastade jag , urskönt! Resten av dagen har jag bakat gott o nyttigt bröd och suupergod kycklingsallad. Måste skriva receptet på kycklingen om du vill smaka. MUMS!

Tina kycklingfiléer
När de är tinade, lägg de i en plastpåse och häll i :
Olja (av eget val)
senap
salt
peppar
kycklingkrydda
rivet appelsinskal
rivet citronskal
lite citronsaft
soja

Rör runt i påsen ordentligt och lägg in påsen i kylen. Låt den ligga där i ca 2 timmar, gå och skaka på påsen då och då.
När kycklingen har legat i kylen i ca 2 timmar, ta ut kycklingen, häll marinaden i stekpannan och tärna filéerna. Stek kycklingen ordentligt.

Jag blandade som sagt kycklingen i en sallad med matvete, majs, röd paprika, gurka, tomat och isbergssallad. Jag gjorde en dressning som jag hällde över salladen, en senaps dressing gjort på : Senap, olivolja vinäger, salt, peppar, honung, timjan och liiite vatten. OMG vad gott. MUMS! Smaka så får du se!

För övrigt så köpte min kära mamma en ny fin mixer till mig från OBH Nordica så att jag kan börja göra mina smoothies igen :) Så det blir det till frukost ! Ikväll ska jag se Luftslottet som sprängdes och mysa gott! Jag har inte sett den än och har inte haft någon större lust eftersom jag tyckte andra filmen var kass. Men denna ska visst vara bättre.
Imorgon är det SISTA dagen i salongen :O HERREGUD vad snabbt tiden har gått. :O Känns som det var igår jag gick ut där för första gången och assisterade Delvin med slingor. Det ska bli både kul och tråkigt att det är sista dagen. :( Näst vecka börjar träningslägret men jag tror nog jag kommer springa ner i salongen ändå och ta kunder :D

På onsdag börjar äventyret :) På kvällen bär det av till Fanny och förfesten börjar till Stockholm :D På torsdag, den 29e fyller jag ååår :D Glöm inte gratta mig :P. Och kl 8.15 avgår tåget från Malmö Central till Stockholm ! Vi är framme runt 13-tiden och ska nog möta upp Queenie ganska snabbt för lunch & mer förfest , För kl 18.30 avgår båten till Åbo. Kryssningen som kommer rocka hela havet ! Ska bli så feeettt kuuul ! :D Åter i stockholms hamn på fredag kväll, valborg. Vi får se vart det ska firas. Då ska vi ta in på hotellet och sen fortsätta med festandet. Har egentligen lite folk att träffa i stockholm denna gången men vet inte om jag tar mig tid till det. Linnéa, en barndomskompis, Annelie min kära lärare :D, Laki från förr & Fredrik Jesus Christ Superstar har jag lovat att träffa och det ska minnsan bli av :D Ooohhh jag är laddad !

Jag är rädd att jag aldrig igen ska få ha min bästa vän vid min sida :( <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback