...

Igår var hela familjen här, fyfan! barn i 3-4års åldern är inte nådiga. Vilket hönshus. men nysigt ändå. klippte mina 2 kusiner, shit snyggt blev det om jag får säga det själv. Bra övning :) Sen klippte jag Benji, 3år = sitter inte still . sjukt jobbigt! Men det gick.. & klippte Dina 4år, det gick bättre! Skulle gått på bio igår men jag somnade , sen resten av kvällen kollade jag på film. Idag vaknade jag 13.42. SJUKT SKÖNT! inte sovit så länge på flera flera veckor. Nu känns det som om klockan bara är 11 men hon är halv 4. :/ ska snart ta mig ett långt skönt bad sen blir det massa mys ikv :D Träffa en kompis som snart ska flytta till Dublin, så vi ska hitta på en massa innan flytten. Ska klippa honom me , lockigt hår= svååårt! men det ska nog gå bra. Imorgon ska jag umgås lite me Dublin :) klippa Natte, filmmys med Nirre & John & träffaa Ronja för att få info om hur jag tar hand om hennes katt. Ska flytta in till Ronja 5 dagar för att ta hand om chilli medan hon åker till friheten uppe i kylan! ha så kul! "För det är du värd:P ". Onsdag blir det mer Dublin, sen baka baka baka tårta till nyår. Senaste åren har det blivit min uppgift, allt sedan 2008 då vi åkte ut till billeberga för världens brakfest & jag hade bakat en super stor tårta i form av 08 i rasta färgerna. Varje gång ngt ska firas så är det bak på gång! Ja nyårsplanerna har iaf börjat arta sig. Fram tills igår var inget planerat. Ska käka middag hos malle, ha paketleken & festa hårt! Sen efter det bär det av till hemlig plats för mkt mer party ;)

Jag har insett att jag inte alls är spontan! eller ja det har jag väl vetat länge men har inte stört mig på det innan, jag har gillat mitt stressiga planerande :D Planerade alltig innan (nu med iofs ) för att jag jobbade så mkt & när jag var ledig ville jag ha planer så jag inte slösade dagen med att ligga på soffan. Sen började jag skolan & då fortsatte jag planera mina helger eftersom jag går i skolan mån-fre 9-18, jobbar varannan helg , så det blir 4 dagar i månaden ledigt. så jag har velat ha det planerat med. Men nu under lovet, när man borde varva ner & chilla, har jag fortsatt att planera. Vad hände med att man tar dagen som den kommer?

Så ett av mina nyårlöften är, just att ta tagen som den kommer. Försöka att inte planera, om det inte är nödvändigt. Det kommer vara suuupersvårt men jag ska försöka. Har bara 2 dagar planerade i januari & inga fler ska det bli.. Eller 3 dagar är nog planerade..

Andra nyårslöften (inte i ordning )

Träna regenbundet
Få MVG på mina examensprov
TA DAGEN SOM DEN KOMMER
Inte ta mina vänner förgivet
Rensa ut människor ur mitt liv som bara gör en ledsen
Läsa massa böcker :D
Resa till Oslo o hälsa på S, som jag lovat :)
Vara öppen för kärleken, vilket jag inte varit på flera år
BARA göra saker som gör mig glad, inte göra saker för andras skull fall det gör mig ledsen
Ta hand om min kropp = inte konsumera lika mkt alkohol

Kommer säkert på fler sen :P..

Vad har jag åstadkommit sen förra året då?
Jag har/håller på att skaffa mig en utbildning
Jag har (nästan) lämnat mitt gamla jobb
Jag har slutat röka (sjukt stolt)
Jag har släppt en person som tagit för stor del i mitt liv
Jag är på rätt väg att hitta mig själv & det känns underbart
Jag har lärt mkt om mig själv, & jag har tilllåtit mig känna & inse saker om mig själv som jag inte riktigt vågat innan
Jag är inte längre rädd för att vara mig själv, take it or leave it!
Jag har varit på 2 LW konserter:P hahaha, fast det hör inte hit!
Jag har konsumerat mindre alkohol sedan 2008 :)
Jag dömmer inte folk som jag hade lätt för att göra innan


Nu ska jag bara fokusera på att vara glad, glömma & förlåta :P
Just letting go.. <3

Kommentarer
Postat av: Ronja

WORD! Jag ska haka på några av dina löften! ganska många av dom faktiskt!

2009-12-28 @ 23:57:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback