Thailand update

Tjooo.
Tänkte logga in o skriva lite här sp ni vet hur bra jag har det :)

Flygresan var .. Hmm.. Minst sagt jobbig . Det rätt trångt o man fick träsmak i röven. När vi kom fram till flygplatsen skulle vi viss passen. Men det var så jävla mkt folk att hela salen var fullsmockad plus ända ut till ingången till der rummet . En man var så jävla full, han sjöng för full hals , nån hittepålåt om Thailand och flygresan, han hade glömt sitt visum på planet och thailändarna som jobbade på flygplatsen blev arga o hotade med att skicka hem honom. Och tro det eller ej, men der gjorde dom. Så jävla synd .
Efter det stod vi i kö i 1,5 h för att visa passen o jag blev svimfärdig o en annan full man trillade framlänges och knäckte näsan. Fullt upp...

När vi kom till hotellet checkade vi in, åt frukost och la oss vid poolen :) varmt o skönt o svalkande i vattnet .
Kl 12 gick vi upp för att vila (alltså kl 6 på morgonen svensk tid) men vi sov enda fram till sju. Der behövdes , för man sover ju inte så bra på ett plan som alla vet .
Sen stack vi o käkade as god middag på hotellet med as god öl :)
Vi gick tillbaka till rummen och somnade om haha trötta som fan .

Men jag vaknade inatt kl 1, o kunde inte somna om så jag låg vaken tills solen gått upp kl halv 7 sen käkade vi frukost och drog till stranden där vi brände oss lite :p

Jag vet inte om det bara är jag , men Thailand får fram tankar på tsunamin för mig. Så inatt när jag låg sömnlös skrämde jag upp mig själv o tänkte på massa olika grejer . Jag blev så rädd att jag nästan kunde höra en tsunami komma så jag gick upp och ut på balkongen två gånger för att försäkra mig om att jag hade fel. Obehagligt .

Men ... Thailand !! Alltså ! Fatta hur underbart. Djugel .
Palmträd med gröna kokosnötter hängandes i toppen, bananträd med klasar av gula bananer , det blågröna havet med vågor som smattrar mot stranden och alla helt fantastiskt trevliga människor . Frukostbuffen med massa frukter ( meloner, papaya, annans m,m) olika drycker , ägg tillagade på olika sätt , bacon, pannkakor, olika sorters bröd o en jävla massa mer . Sitta ute på terassen med palmträden runt om en och höra havets brus.

Jag kan inte förklara hur underbart allt är . Och värmen. Att känna värme för första gången på så länge !! Helt fantasktist .
Vi ska på shopping och rundtur i Phuket nästa vecka, ska rida på elefanter och vi ska snorkla mitt ute i havet vid en sandö.

Det var liite om vår tid hittills här .
Hoppas ni har det bra hemma !
Ska försöka ladda upp bilder , får se om det går !

Ciao <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback