Slutet närmar sig

Efter hela dagen i stekande sol, ute på öppet hav är jag HELT förundrad över att jag inte brände mig det minsta . Jag har för fanken bränt mig i skuggan varje dag ! Sjukt haha . Men idag fick jag en del färg (alltså bränt mig) men det är nice :p då vet man att man lever

Så ja .. Idag var vi på stranden fr ca 8-15 , räckte gott o väl, man blir helt slut . Sen vilade vi lite o sen upp till restaurangen där vi bokat bord pga att det skulle vara buffé o show. Det var trevligt men om man FÅR klaga lite , och det får man ibland .. Så bar det inte värt 500 bath per skalle. Maten var inte jätte god o showen.. Ja visst var det underhållande . Ett gäng killar som spelade bongotrummor, elgitarr( nån thailändsk variation som var en korsning mellan bas o elgitarr, fet ) o andra slaginstrument. Tjejer som dansade thailändsk dans:) men efter 2 låtar var man lite smått uttråkad (jag vet vad ni tänker , "du har ju inget lugn i kroppen så det är inte konstigt") men alla låtar lät precis likadana och danserna var också precis likadana , det var bara kläderna som ändrades i princip :p sen när vi skulle betala notan hade don lagt till 4 drinkar på vår nota , men då sa vi till. Fast då hade dom höjt priset på våra drinkar med 80 bath stycket (från igår) lite små störande. SÅ SLUT-KLAGAT :D

Just det , marknaden..
Vi var ju där igårkväll :) jätte mysigt , verkligen utlandskänsla med massa folk, moppar överallt, massa matstånd o Krims krams :) lite kul grejer hittade vi :)
Det var en svensk dam som precis stod o prutade på ett pris vi tyckte var jätte billigt (200 bath billigare än på alla andra ställen) o hon fick ner det till ÄNNU billigare ( lite med vår hjälp för vi sa att om hon fick det priser skulle han få fler kunder -oss då) o der körde han på :) NICE !!

Vi har blivit sålda på beats by dre. DOM ÄR SÅ BRA ! det är som om man aldrig lyssnat på musik förr , när man testar dom . Älskar dom !! Målle är uppe i 3, jag har bara ett par men har spanat in ett par till . Tror nog målle lär köpa minst ett par till :)
Vi har sagt att denna resan har converse blivit min grej o beats hennes :) härligt med billiga priser :)

Just det , en sak till. Jag håller verkligen vad jag lovar även om det är något jag avskyr . Innan vi reste hit lovade jag mamma och målle att äta stora räkor och bläckfisk o nu har jag hållt båda :) åt friterade räkor härrom dagen (inte riktigt min grej men smakade ju iaf ) och idag åt jag bläckfisk. Åt o åt .. Men det var ju bara katastrof . Det var ju så gummiaktigt att det inte ens gick att skära i. Så jag slet loss en liten bit o åt . Verkligen oaptitligt.

Innan vi åker hem har vi bestämt oss för att vi måste testa fish-spa . När man sätter fötterna i ett akvarium o så käkar små fiskar på ens fötter . Haha ska bli riktigt kul :p
Och så har jag alltid drömt om att tända en rislampa o släppa iväg in i natten. Så det ska vi köpa , och gå ner på stranden en kväll o göra ! Oh underbart !

Hoppas ni fick lite kul läsning nu iaf :)

Saba di kaa. (hej , (för tjejer) funkar dygnet runt, ( saba di krapp , för killar)

Oh hade velat stanna o lära mig massa thailändska.

Förresten så har jag lärt mig vika servetter i form av lotus-blommor :D

Hälsningar från Thailand <3 puss puss


Kommentarer
Postat av: Maria

Räkor som är så gott! Om jag var ni skulle jag stanna där bort och komma hem lagom till sommaren här i Sverige =) kram

2012-03-13 @ 22:23:25
URL: http://lifebymary.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback