AJ AJ AJJJJJ !!

Fy Sören vad ont !!
Idag kände vi att vi inte fått nån färg så vi skulle vara lite modiga (eller dumma) o inte smörja oss så mkt o ligga mer i solen . BIG MISSTAKE !!
Mina ben är sönderbrända , bikinilinjen (det vet alla tjejer hur ont det gör , kul att ha underkläder på oss ) armar , ARMHÅLOR , över brösten och ryggen, JIPPI !! vi liknar två röda kräftor ! Ajaj! Imorgon ska jag bars ligga i skuggan o hoppas att det går över . Men det roligaste är att jag har fått en tvättbjörnsbränna i ansiktet, röd förrutom där jag haft solglasögonen ! Men sminkar man sig syns det inte o det ar redan börjat gå bort så jag hoppas det är borta tills imorgon hahah kul o ha sån bränna, snyggt ;)

Vi åkte in till khao lak för att äta den goda maten igen o det var ett bra val :)
Vi åkte till ett tsunami memorial sight med , en polisbåt som spolades upp på land . Den låg ute till havs för att skygga drottningen och hennes son från vattenmassorna men vågen var för hög och stark så den svepte med båten in över land , så nu ligger den 2 km in på land , där vågen lämnade den. Det är väldigt långt in på land den ligger så jag blev förvånad att det bara var 2 km. Om den vågen som så långt in så kan man bara föreställa sig förödelsen. Hemskt ! Det är en underlig känsla att se ett tecken från den tiden, för ser man bara allt annat så syns det i princip inte. ( inte om man är här för första gången och inte vet hur det såg ut innan )

Senaste dagarna har jag fått hålla tillbaka tårarna vid 2 tillfällen. Ena gången var igårkväll när vi kollade på dansshowen på hotellet , det slår en att man är här , i tropisk värme , i ett land som man drömt om att besöka sedan man var 8 år och nu äntlgen får uppleva .
Men första gången var härrom dagen när vi åkte mot Phuket och vi kom upp lite högre upp på berget , precis i en sväng så man kunde se kustremsan , hela den fantastiskt vackra lååååånga stranden , der blågröna havet och djungeln bakom. Det är breath taking ! Helt otroligt , detta paradis som man är i. Då känner man verkligen att man lever . Det är underbart !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback