Morfar

Jag vaknade tidigt idag igen :( satte på tvn o kolla på Fab 5. Det handlade om två bröder som ville hedra sin farfar för han var deras allt . Då kom jag o tänka på min morfar . Han e världens snällaste man . Han e så lugn och säger typ inget . Han har en nervskada som gör att han ALLTID har sprängande värk i ansiktet , huvudet och käken. Men han klagar ALDRIG. har aldrig hört honom klaga . Man kan operera det men risken är väääldigt stor att han förlorar känsel o funktion i halva ansiktet och det vill han inte så han lever med smärtan . Min morfar är den mannen som alltid alltid vill göra allt för en . När jag var liten (och iofs fortfarande) tjatade han på en att man skulle äts för han ville aldrig att man skulle vara hungrig . Han e 82 nu tror jag . O har krämpor i hela kroppen men ändå så gick han upp till hönsen varje morgon för att se om det fanns ägg till mig till frukosten (fast jag näsan aldrig äter ägg) han e så jävla söt . Och km vi snackar hemmagjorda pommes .. Då har du inte smakat hemmagjorda pommes innan fu smakat hans . Dom är så jävla goda . Man kan tänka att det smakar ingen skillnad på vem som gör dlm , men det gör det .jag vet inte km det beror på sättet han skär potatisen eller om det är kärleken han lägger ner i det men dom e as goda . Och min morfar får ont i sina händer när han skär upp dom, men han gör det för han vet att jag älskar just hans , inte mammas , inte nån annans utan just hans . Min morfar är underbar !!! Och när jag kollade på Fab 5 började JG gråts för jag saknar honom o har inte träffat honom detta året :( mamma är inte hemma så jag smsa min kusin o fick hans nummer . JG har aldrig ringt min morfar själv utan om mamma pratar med honom , pratar jag lite med honom ibland , men inte ofta . Och det gör mg ledsen att man kan va så jävla dum att man inte ens ringer sin morfar o bara hör hur han mår en gåg i veckan . Så jag ringde honom o pratade lire med honom o när vi skulle lägga på hörde jag att han hade gråten i halsen . Hade min morfar gått bort nu , hade jag varit sp jävla ledsen o haft så sjukt dåligt samvete för att jag inte riner honom oftare sp att han vet att jag bryr mig . Så nu ska JG börja göra det . Mamma berättade en rolig historia igår om min barndom. Morfar hade varit här i Sverige hos oss . Men så hade han åkt hem o jag hade glömt det när jag kom hem från dagis . Så jag hade sprungit Rut och letat efter honom , men mamma fick ju berätta igen att han hade åkt . Så ringde min morbror o frågade mig lite på skoj var morfar var . Då sa jag " nä han e o skiter bara" Haha sjuk unge :p O när min mormor kom hit året efter sa jag till henne att " nj du får ite sova där , det är morfars säng" Taskigt barn haha :p Så idag tänker jag på min morfar , Jag älska dig <3 Finns det någon du tänkt på ett tag men inte hört av dig till för att .. Ja fu kanske inte har modet , eller skäms eller inte orkat eller tänkt .. "jag gör det sen" .. Så GÖR det idag !!!! Du kommer må bättre och personen du ringer kommer bli glad och känna sig ihågkommen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback