put it down on me

god dag !

igår efter jobb åkte jag hem och blev klar med skattepapprena och sädade mitt rum. kickade loss med yellowcard så mossan trodde jag hade blivit knäpp. palle hämtade mig o vi hämtade pinnen och åkte till möllan för fika. mkt trevlig fika. men sjukaste grejen hände.

en asfull man trillar omkull med sin cykel mellan bobs och mascot, så kan han inte resa sig upp. folk börjar skratta och till slut går en killkompis som sitter på bobs , fram till honom och hjälper honom upp. sen ska mannen försöka cykla vidare men först lägger han ner cykeln på marken och ska ta upp sin väska så han kliver med benet mellan ramen ( herrcykel ). sen ska han försöka resa cykeln men han inser inte att det inte går för han står med benet mitt i triangeln på ramen. tomas, en annan killkompis går fram till honom och hjälper honom ur och på med väskan. sen tar mannen cykeln o trär den över en liten stolpe så stolpen är mitt i ramen.sen försöker han få upp den o tillslut går tomas fram igen och hjälper honom, tar cykeln o låser den vid en stolpe. medan han gör det ska mannen ta på sig ryggsäcken men han trär en över ena armen och huvudet så han fastnar. tomas hjälper honom att få på den rätt och säger åt honom att gå hem. mannen går två meter sen går han tillbaka och lyfter cykeln över axeln och går helt normalt. stannar utanför mascot o säger " det funkar alltid" sen låter han upp cykeln o cyklar iväg.
sjuuuukt. mannen lossades vara full för att se hur många som skulle hjälpa honom. jävla grymt alltså. och av alla som satt på tre pubbar är det bara två som hjälper honom. vi andra borde skämmas.
man vill tro att man är den personen som skulle hjälpa någon i nöd, men när det verkligen gäller är man passiv. hemskt.
tjejerna som satt bakom oss ville filma det o lägga ut på nätet. skam!!

idag vaknade jag tidigt och promenerade till jobb. det är en ganska lång bit. men med yellowcard i lurarna och vantar på händerna var det urskönt. nu har är full av energi. när jag kom till salongen städade jag o ingrid allt. skura golven, putsa alla speglar och dammade o torkade alla ytor. nu är här rent o fint. :)

-när jag är med dig svävar jag på rosa moln

ha en bra dag ! ciiaaoo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback