En dag, men inte idag..

Tittat på "Himlen kan vänta-ett år senare" & två av personerna har gott bort. :( Men viljan & styrkan man ser i dom personerna är helt otrolig. martin hade en sjukdom som heter ALS vilket betyder att kopplingen mellan nerverna och musklerna blir sämre & tillslut dör musklerna, vilket resulterade i att han tillslut hade 10% lugnkapacitet & behövde hjälp med ALLT, satt i rullstol & kunde knappt prata. Men ändå sa han "Jag mår bra, det kommer ordna sig". HELT OTROLIGT. Det är något man måste komma ihåg. Allt kan tas ifrån en, ALLT UTOM möjligheten att välja inställning i varje situation! har du möjlighet så se serierna, underbara!

Jag har blivit påmind om mkt som jag glömt eller lämnat. Jag är inte alls samma person som jag var för ett år sen, både på gott och ont. Jag är mkt mer tålmodig & tänker mer realistiskt än innan då mina drömmar svävade iväg varje vaken sekund. Men samtidigt så hade jag såå mkt mer passion för ett år sen, jag HADE drömmar & inget var bra nog att nöjja sig med. Jag skulle ha mina drömmar förverkligade. Men så står jag här ett år senare & har fortfarande inte tagit tag i allt jag vill göra. Jag har iofs en ny "dröm", ja jag vet inte om det bara är ett tidsfördriv och ett sätt att få gjort ngt konkret med mitt liv eller om det är en dröm som ska gå i uppfyllelse. Det återstår att se. Men jag tänker inte hänga upp mig på en sak. Det finns så mkt jag vill & SKA göra. "Be the change you want to see in the world" & det tänker jag vara. Men jag börjar smått, och jag börjar med mig själv.

En dag ska jag bara resa mig upp och gå. En dag, men inte idag..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback