sista veckan på året

ibland behöver man en glimt av det förflutna för att inse att nutiden är en gåva. i söndags hade jag en dejt med det förflutna. och gud vad skönt det kändes att inse att det är mycket bättre nu. jag är mkt bättre nu. nu är jag en människa som jag trivs med. då var jag inte det. idag har jag utvecklats o mognat o är lycklig.

julafton:
ja ni vet ju redan hur min förmiddag var - kanon. och kvällen var lika bra den med. vi kollade på kalle anka. myys o sen åt vi o drack. spelade julklappsspelet o delade julklappar. min morbror blev helt blödig o började krama o pussa på alla. det slutade med att alla stog upp på stolar o sjöng massa kroatiska låtar med armarna i vädret. vi sov över där o hadeitkul hela natten.

lördag: vaknade vi relativt tidigt faktiskt. alla lite bakis men inte så farligt. jag danijel o oliver åkte till entre o shoppade lite. fyfan vad mkt folk. när vi kom hem kollade vi film o segade oss. palle kom dit på eftermiddagen en stund o fikade . sen åkte vi hem till mig så jag fick duschat o så var det iväg till serhan på födelsedagsfest. det var jätte kul att träffa pinnens familj efter två veckor. folket på festen var ganska blyga o bara satt. jag o palle ville köra stop dance men ingen var på. efter ett tag skulle jag o palle till mina kusiner o festa. vi fick tillslut med oss pinnen. hos mina kusiner var det sjukt kul. kvällen var en av dom intressantaste på länge. kul när man möter folk som delar samma tankar o intresse. så större delen av kvällen förflör i djupt prat. mkt uppskattat !! runt halv 3 åkte vi hem till jonas o sabina som bor på min gård men det var bara 5 av oss som åkte dit. därblev det ännu mer festande o mkt snack om musik. sjukt trevlig kväll. kl halv 6 gav vi upp så jag johanna o danijel drog hem till mig o sov.

söndagen: vaknade av att gabbi o benji kommit hit. mys.. eller nt. gabbi är såå skön kille för han e så lugn o lyssnar medan benjamin är vild som bara den. vi hyrde tre filmer men lyckades inte se en enda för ungarna störde. så vi la det på hyllan. under dagen lekte vi. åt chilla mös.m.m. när dom dragit hem satte jag o mamma på en av filmerna. "flickan från ovan". se den inte. sjukt flummig film. o ganska långtråkig. men bra story dock.. sen fick jag ett samtal från det förflutna o drog ut på en liten promenad. när jag kom hem kollade jag o  mamma på "the blinde side". sjuuuuukt bra film. se den !!!

måndag: jaa igår.. då jobbade jag. hade 4 kunder o två till kom in men kunde inte vänta en stund tills jag blev klar med kunden i stolen så dom fick gå.. klippte page på johanna. såå snygg hon blev. grr :D.
när jag kom hem hade jag duuunder huvudvärk fyfan. la mig i ett bad o sen kollade jag på en sjukt intressant dokumentär om frimurarna. älskar att lära mig nya saker. får rysningar.

idag:
jag tänkte först ta ledigt hela dagen men drog ist till salongen kl halv 1. imorse åkte jag o tog nya blodprovet , vilka alla var bra utom att jag har vitamin B brist. men d e inget. sen hämtade jag upp palle o vi drog till mobilia för att handla lite nyårskläder. där fanns iiiinegnting alls. fyfan va tråkiga affärer. kul att man fårr pressentkort där :P men en söt kavaj blev det iaf :)
efter jobb åkte jag ingrid o ingvar hem till mig för mamma hade bjudit dom på middag . sjukt mysigt var det faktiskt. dom gick halv 11. så nu e jag trötttttt..

fått upp kontakten med sandra igen o hur börjar det, om inte med att planera en resa upp till gbg i slutet av januari när målle flyttat upp. wiiiie ska bli skitkul.

idag på jobb blev jag deppig  uuuuush vad jag vantrivs med mitt jobb ibland. det är ingen mening med det. jag uträttar inget rogivande där. jag vill bli själsligt tillfredsälld genom mitt jobb.. fan alltså.. men jag fick mkt tröst genom en vän o det tackar jag för :)

nuuu ska jag sova. god natt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback