juuullooov :)

ja nt för mig, men alla barnen i limhamn springer omkring o jublar " juulloov wohooo" o slänger sig i snödrivorna. det värmer i hjärtat. så mysigt. o solen skiner idag. härliig dag !

imorse tog jag lite sovmorron o sen åkte jag till grossen o handlade vad jag behöver till en kund.
när jag kom till jobbet skulle jag springa iväg till affären och träffade en av ingrids kunder precis utanför salongen. denna damen är 91 år ich vääärldens gulligaste människa. hon kom pulserande med sin rullator. jag frågade hur d gick o precis utanför salongen var det rent o fint så jag hade följe med henne. men när vi kmr en bit ner på gatan är den helt täckt av snö o Rut kunde inte köra den så hon lyfter den o slänger fram en liten bit den o sen går hon ifatt den men två steg. tillslut tvingade jag henne ge mig den, för nog är hon envis. så jag bar rullatorn o rut höll mig under armen. och så fortsatte vi tills vi mötte en man med egen rullator. o vägen var mkt smal så det fick inte plats med mötande trafik o två rullatorwr. så jag ställde mig i en driv med rut aå nära mig som möjligt aå gubben kunde gå förbi. sen fortsatte jag o rut igenom hela limhamns centrum. men hon skulle in på en sidogata o där var det katastrof. men efter 30 min kom vi fram iaf. så jag lämnade henne hos fotvården o begav mig till affären. men när jag kom till en gata var det en äldre man med krycka o sån rullväska som skulle gå över drivorna för att komma över gatan. så jag frågade om jag kunde hjälpa honom så han gav mig handen o så tog jag kärran. sen gick vi. o när vi var över försökte han säga tack men stackarn kunde knappt prata.
det är heemskt att alla gamla blir så förlamade så fort det kmr snö. att komunen inte kan hålla gator o gångbanor rena är en sorg. jag har iaf gjort vad jag kunnat.

jag har försökt o försökt. men att bli ignorerd är det värsta jag vet. då tappar jag snabbt respekten för folk. ist för att ignorera kan man säga som det är och inte lossas att det inte är ngt. make up och break up ! finns inget mellan det. antingen pratar men eller så har man ingen kontakt alls. klarar inte av att leva i ovisshet. den är min störtsta fiende.

skulle till halmstad på lördag men bestämde mig för att stanna hemma. för mkt kaos med tågen o för mkt pengar som hade smällts på en kväll. iinte värt det. kan lika bra vara med på brakfesten här hemma :)

på nyår blir det middag o förfest hos mig sen bär det av till ämme i lomma o dääär ska det braka lööööös !! kmr bli sjukt kul

får fint besök från norrland i mellandagarna. ska bli kul o mys. kanske precis som förra året, fast helt annorlunda förståss !

jaaaa jag hoppas att jag får klarhet i saker o ting innan nyår för jag tänker inte börja året med att undra. såfall får jag väl ta ett eget beslut. men eftersom hoppet är det sista som lämnar en människa så ger jag inte upp riktigt än. allt vi har är hopp om kärleken. !! käärleek !!!! kärlek !! för kärlek har jag att ge. o jag ville ge hela mig till dig. ville.. vill.. ville.. vill.. ?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback