efter regn kommer sol

nu är hettan tillbaka igen. solen skiner som aldrig förr. det är underbart. just nu är det fööör varmt för att vara på stranden enligt mig så jag sitter på terassen & har satt på musik. lägger mig i solen tre låtar sen vänder jag på mig sen in i skuggan, o om igen. så jag inte bränner mig. jag har inget tålamod heller.

igår var det inte så fint väder när vi vaknade så vi kollade på film, sen bestämde vi oss för att åka in till stan, lika bra. så vi åkte & där träffade vi två vänner från sverige, martina & sinisa. vi åt & gick i stan. det var "millenium jump", vilket innebär att 1500 människor står i hamnen & hoppar ner i vattnet samtidigt & får olika poäng för olika hopp m,m. det var ganska lamt faktiskt. trodde det skulle vara shit fett men inte det nej. sen åkte martina & sinisa med oss hem till ön & vi satte oss i strandbaren & drack öl, gick upp o drack mer sen åkte dom hem igen & jag & tina stack ner till baren igen & mötte upp resten. satt där till halv 1, sen drog vi till kukljica (stället med discot) & satte oss är på en bar sen vidare till discot. WOW vilken dj. shit bra ! bästa housemusiken på läääänge. mixade ihop dom shit fett. gamla rnb med house. grym var han ! jag blev i extas så jag dansade tills jag inte längre kunde stå. så vid 5 drog vi oss till nattamaten & sen vidare hem.

idag vaknade vi vid 10 & drog ner till stranden & tog en kaffe sen stack ajg upp igen & nu sitter jag här & ovan skrev jag vad jag gör :) tina är kvar på stranden. ganska skönt att få vara själv lite. utan barn som vill leka haha fast jag älskar benjamin <3

ikväll har vi bestämt med martina & sinisa & olivia att vi ska till Zrce. för nårra år sen var det kroatiens ibiza. sjukaste discona. men tina är inte så sugen me jag hoppas att jag kan övertala henne. house är inte hennes musik men det shiter jag i för jag åker själv om det så ska vara. där har jag spenderat några av dom BÄSTA dagarna i mitt liv. och inte ett år kan gå utan att jag åker dit åtminstonde en natt. så jaa, det är nog planen för ikv.

det slog mig innan att jag ska hem om en vecka. JAG VILL INTE! kommit in i ett lugn här som inte går att beskriva, en känsla som är så underbar. ingen stress, ingen press, inga måsten. allt bara flyter på . jag vill inte komma hem & återgå till det vanliga. Jobb, fest, träna, kolla tv, drömma om nästa semster & nya äventyr. jag vill inte det. jag vill leva ut mina drömmar ist. men det ska fan inte dröja länge innan jag åker igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback