vinternatt

Det är underligt hur tyst det blir så fort snön faller, & hur ljus natten blir. Underbart ute, det krasar under fötterna när man går. Men hur stilla det än är så för det med sig mer sorg än man tror. En man krockade precis på gatan ute vid mig, inget farligt. In i en stolpe, men tråkigt ändå! Jag kommer ihåg för några år sedan när vi hade snöbollskrig på malles gård. Jag, Malle, Natha Axel & Ivana, kevan fick sitta inne för hans hjärta krånglade. Så fort det snöar blir man som barn igen. Slängde sig på marken & gjorde änglar, sträckte ut tungan så att flingorna skulle landa på den. Man kastade alltid mest snöbollar på den man var kär i & sen sprang man där ifrån lite halv snabbt så att personen skulle hinna ifatt :) Ooh inatt blir jag ett barn igen..!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback